Pro malé a střední podnikatele je metodika SEO jedním z důležitých způsobů, jak získávat nové zákazníky. Výhodou je, že zaplatí pouze jednou a pak již vše funguje automaticky. V čem ale tato metodika spočívá? A jak pomáhá nové klienty získávat?
Ve své podstatě jde o úpravu webu tak, aby byl co nejsnáze k nalezení pro vyhledávače a aby ve výsledcích zmíněných vyhledávačů byl na přední pozici. K tomu používá metodika SEO klíčová slova. O co se jedná?
Abychom to pochopili, musíme si říci, co je prvním krokem v této metodice. Tou je právě analýza vyhledávačů, jejímž cílem je zjistit, která slova či výrazy jsou v souvislosti s daným tématem, obvykle daným zaměřením dané firmy, která chce svou internetovou stránku upravit, nejčastěji používány. A to jsou právě ta klíčová slova. Ovšem nejen to. Nestačí jen zjistit, které se vyhledávají nejčastěji, ale také jak často jsou vyhledávány. Proč? Z jednoduchého důvodu.
Prodejci nábytku například nestačí vědět, že je z daného oboru nejčastěji vyhledáváno slovo „nábytek“. Potřebuje také vědět, kolikrát denně je vyhledáváno, aby zjistil, zda se mu vyplatí tento výraz v metodice SEO použít, nebo zda raději použít nějaký sice obecnější, avšak vyhledávanější výraz, jako například „dřevo“.
Je tedy jasné, že právě vyhledávané výrazy tvoří základ celé metodiky. Právě podle nich se upravují internetové stránky a píší podpůrné články. Bez nich, či spíše bez možnosti zjistit, jaká to jsou, by to nemohlo vůbec fungovat.
Je tedy smutné, že většina lidí tento krok podceňuje. Místo průzkumu raději používají odhad, aby ušetřili peníze. Avšak je jasné, že odhad nemůže být nikdy tak přesný, navíc si nemohou být jisti, zda se jedná skutečně o ten nejvyhledávanější výraz, nebo zda je druhý nejvyhledávanější.
Měli bychom tomu tedy věnovat větší pozornost. Koneckonců si ji více než zaslouží. A věřte, že výsledky za to rozhodně stojí.